Een trui voor jou, je kinderen en kleinkinderen.
Het Amsterdamse slow fashion merk Achilles and the Tortoise lanceert een crowdfundcampagne via CrowdAboutNow. De campagne ondersteunt hun nieuwste stap in houdbare mode: een trui die met zorg en aandacht is gemaakt om een leven lang mee te gaan. Die je goed laat voelen omdat hij volledig van natuurlijke materialen gemaakt is en onder eerlijke werkomstandigheden. Geïnspireerd door, en met respect voor, mens en natuur.
Een trui met impact, voor jou en de wereld
Deze nieuwe trui van Achilles and the Tortoise voelt goed in elke zin van het woord. Gemaakt van 50% gerecycled en 50% biologisch katoen en geverfd met algen, voelt hij zacht aan op de huid en is hij vrij van schadelijke stoffen. De trui wordt onder goede werkomstandigheden gemaakt in Portugal, wat zorgt voor een goed gevoel bij zowel drager als maker.
“Kleding is voor mij een manier om verhalen te vertellen,” zegt Willem van Helvoirt, medeoprichter van Achilles and the Tortoise. “Met deze truien willen we mensen inspireren om meer in balans te komen met de wereld om ons heen.” De trui is ontworpen om lang mee te gaan, zodat hij niet alleen goed voelt nu, maar ook een bewuste keuze is voor de toekomst.
Houdbare mode: gericht op kwaliteit en levensduur
“Wij spreken liever over houdbare mode,” zegt Matthijs Tersteeg, medeoprichter. “Duurzaamheid is voor ons vanzelfsprekend; het respect voor onze planeet en de mensen die onze kleding maken zit in elk deel van ons proces. Maar houdbare mode gaat verder dan dat. Het gaat om kleding die lang meegaat, keer op keer gedragen wordt, en zowel qua stijl als kwaliteit de tand des tijds doorstaat. Onze stukken zijn tijdloos en zorgvuldig gemaakt om jarenlang van te genieten. Zo willen we consumenten inspireren om bewuster te kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit en zo bij te dragen aan minder verspilling.”
Bij Achilles and the Tortoise stopt het verhaal van de trui dan ook niet bij de drager. De trui is ontworpen om na een lange levensduur eenvoudig gerecycled te worden. “Je kleinkinderen kunnen óók van deze trui genieten,” legt Matthijs Tersteeg uit. “Maar wanneer iemand de trui toch niet meer wil, kan deze worden ingeleverd voor statiegeld.” Zo blijft de waarde behouden en helpen klanten mee aan minder verspilling. Wij hopen dat deze houdbare aanpak de hele industrie zal inspireren.
Truien line up
Crowdfunding
Met deze crowdfundcampagne biedt Achilles and the Tortoise iedereen de kans om bij te dragen aan houdbare mode – mode die niet alleen de natuur respecteert, maar ook helpt bij het herstel ervan. De campagne brengt het merk dichter bij hun droom van een Regeneratieve Fashion Farm, waar lokale gewassen de basis vormen van kleding die heel lang meegaat.
Om de collectie te lanceren, streven de initiatiefnemers naar een bedrag van €20.000. Tot nu toe is, samen met 54 pioniers, al bijna €9.000 opgehaald. Tot 28 november kunnen geïnteresseerden via de voorverkoop deelnemen en alvast een item reserveren.
Voor meer informatie
Via de crowdfundingpagina op CrowdAboutNow of via de podcast. Of kijk op onze website en ontdek hoe we bouwen aan een duurzame toekomst.
Lees de column over leven met een trui aan hier.